کدهای تخفیف، رشتههای الفبایی هستند که فروشگاههای آنلاین برای تشویق مردم به خرید در وبسایت خود ارائه میدهند و معمولاً با یک استراتژی بازاریابی تبلیغاتی فراگیر مرتبط هستند. تخفیف مرتبط با یک کد تخفیف میتواند برای محصولات جداگانه یا کل سفارش شما اعمال شود و انواع مختلفی دارد که قرار است در ادامه این مطلب به آن بپردازیم.
انواع مختلف کدهای تخفیف چیست؟
فروشگاههای اینترنتی میتوانند انواع کد تخفیف را در پلتفرمهای ارائه کد تخفیف مانند سایت و اپلیکیشن موپُن در معرض نمایش برای کاربران قرار دهند.
کدهای عمومی
کدهای عمومی، کدهایی هستند که همه میتوانند آنها را ببینند یا از آنها استفاده کنند. این کدها برای جذب مشتریان جدید و تشویق خریداران قبلی به خرید مجدد بسیار مفید هستند.
کدهای خصوصی
برخی فروشگاهها از کدهای خصوصی برای هدف قرار دادن گروه خاصی از افراد استفاده میکنند. کدهای خصوصی که معمولاً برای فرصتهای خرید ویژه به مشتریان وفادار ارائه میشوند، مانند خریدارانی که برای اولین بار خرید میکنند، راه خوبی برای جذب مشتریان جدید است.
کدهای محدود
کدی که محدود باشد، تنها برای یک یا چند کاربر هدف قرار میگیرد و فقط یک بار میتوان از آن استفاده کرد. به عنوان مثال، ممکن است به یک مشتری یک کد محدود به عنوان عذرخواهی به دلیل تاخیر در ارسال ارائه شود؛ یا به عنوان مثال برای تشکر از پنجاهمین خرید یک مشتری، کد تخفیفی به او داده شود. در بیشتر موارد، بهتر است به عنوان یک فروشگاه اینترنتی، از هر سه نوع کد تبلیغاتی در سایت خود استفاده کنید. این کار، این اطمینان را ایجاد میکند که شما در حال ارائه دلایل متنوعی به مشتریان خود هستید که از شما خرید کنند.
شناختهشدهترین فروشگاههای آنلاین در ارائه انواع کد تخفیف کدامند؟
سه فروشگاه فیلیمو، اکالا و دیجی کالا جت به ارائه انواع کدهای تخفیف معروفند که در سایت mopon.ir میتوانید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید.
فیلیمو
فیلیمو یک مرجع کامل از انواع فیلمها و سریالهای دنیاست که میتواند ساعتها شما را در خود غرق کند. اگر پس از یک روز پرمشغله و با خستگی زیاد به دنبال یک فیلم خوب هستید که به همراه اعضای خانواده ببینید فیلیمو بهترین گزینه برای شماست. فیلیمو از مستندهای حیات وحش گرفته تا انواع انیمیشن کودکان را در خود جای داده است. استفاده از خدمات فیلیمو به صورت اشتراکی است. این اشتراک بسته به انتخاب شما میتواند ماهانه یا حتی سالانه باشد. کد تخفیفهای زیادی برای این اشتراک ارائه شده است. برای دریافت کد تخفیف فیلیمو، کلیک کنید.
دیجی کالا جت
هدف دیجی کالا جت ارسال رایگان و به سرعت سفارشهای سوپرمارکتی در کمتر از ۳۰ دقیقه به دست شماست.
در دیجی کالا جت، شما میتوانید با بهرهمندی از ارسال رایگان، سفارشهای سوپرمارکتی خود را در کمتر از ۳۰ دقیقه درب منزل تحویل بگیرید. انواع کدهای تخفیف دیجی کالا جت ارائه شده است. از کد تخفیف اولین خرید گرفته تا کد هدیه خرید بیشتر از مقداری معین. همچنین اکثرا کدهایی برای خرید تا پایان هر هفته در نظر گرفته میشود. برای دریافت کد تخفیف دیجی کالا جت، کلیک کنید.
اکالا
اُکالا یک فروشگاه آنلاین است که گروههای مختلفی از کالاهای مصرفی را عرضه میکند. یکی از اولویتهای اُکالا همواره ارائه محصولات با تخفیف بیشتر و کیفیتی بالاتر بوده است. هدف از تاسیس این فروشگاه اینترنتی در سال ۱۳۹۶، تسهیل در خریدهای سوپرمارکتی، خوار و بار، میوه و سبزیجات، ابزار، پوشاک، لوازم التحریر و بهداشتی بوده است. همچنین تاسیس چنین فروشگاههایی موجب کاهش حمل و نقل شهری و کاهش ترافیک میشود. برای خرید از اکالا، کدهای تخفیف زیادی ارائه میشود. برای دریافت کد تخفیف اکالا، کلیک کنید.
کدهای تخفیف چگونه عمل میکنند؟
تخفیف میتواند یک درصد یا یک مقدار خاص باشد. کدهای تخفیف همچنین میتوانند ارسال رایگان یا بستهبندی هدیه را به مشتریان ارائه دهند. این استراتژی بازاریابی اساسا دلیل دیگری برای خرید محصولات شما به مشتریان میدهد. به گفته مایکروسافت، یک کد تخفیف که گاهی به عنوان کد کوپن شناخته میشود، از ترکیبی از اعداد و حروف تشکیل شده است.
چرا کدهای تخفیف باعث جذب مشتری میشوند؟
هنگامی که یک فروشگاه کدهای تخفیف صادر میکند و در پلتفرمهایی مانند موپُن در دسترس مخاطبان قرار میدهد، به مشتریان انگیزهای برای خرید میدهد که هم به نفع مشتری و هم به نفع کسب و کار است. مشتریان محصولات مورد نظر خود را با قیمت کمتری دریافت میکنند و فروشگاه تجارت الکترونیک درآمد کسب میکند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مرکز مطالعات اقتصاد عصبی در دانشگاه کلرمونت، این مشوقها حتی تأثیر مستقیمی بر تجربه خرید کلی دارند.
پل جی زاک، مدیر مرکز مطالعات اقتصاد عصبی در دانشگاه کلرمونت، میگوید: «دریافت تخفیف، همانقدر که باورش سخت است، از نظر فیزیکی لذت بخشتر از هدیه گرفتن است.» این مطالعه نشان داد سطح اکسی توسین افرادی که کدهای تبلیغاتی دریافت کردهاند افزایش یافته است، هورمونی که باعث ایجاد احساس شادی میشود. با این واکنش فیزیکی در ذهن مشتریان احتمالی شما، ایده هوشمندانهای است که بدون توجه به نحوه کسب درآمد از وبسایت خود، کدهای تبلیغاتی را در طرح تجاری وبسایت خود آزمایش کنید.
تلاش برای بازاریابی با انواع کد تخفیف
به گزارش مجله اینک، کدهای تخفیف روشی مؤثر برای پیگیری تلاشهای بازاریابی شما هستند تا ببینید کدام پلتفرمها بیشترین ترافیک را ایجاد میکنند یا منجر به تبدیل میشوند. صاحبان فروشگاه میتوانند تلاشهای خود را با پیوست کردن یک کد تخفیف خاص به یک کمپین بازاریابی یا تبلیغات خاص پیگیری کنند. کدهای مختلف میتوانند باعث ایجاد یک تخفیف شوند، بنابراین لازم نیست برای هر تبلیغ تخفیف متفاوتی ایجاد کنید. شما فقط به یک کد تخفیف جدید نیاز دارید. ایجاد کدهای خاص برای هر تبلیغ بسیار مفید است مخصوصا زمانیکه مشتری تبلیغات را در رسانه خاصی ببیند اما بلافاصله برای پیگیری تبلیغات کلیک نکند. شما در این صورت میتوانید بازده تبلیغاتی را در آن پلتفرم ثبت و تجزیه و تحلیل کنید.
نحوه استفاده از کدهای تخفیف
هنگامی که مشتری یک کد تخفیف را در طی فرآیند تسویه حساب وارد میکند، فروشگاه تأیید میکند که تمام شرایط تبلیغات قبل از تأیید اعتبار برآورده شده است. برای مثال، اگر کد تبلیغاتی ۲۰ درصد تخفیف برای سبدهای خرید ۲۰۰ هزار تومانی یا بیشتر ارائه دهد، اگر حداقل خرید رعایت نشده باشد، کد کار نخواهد کرد. همچنین ممکن است شرایط لازم برای حذف برندها یا محصولات خاص تنظیم شده باشد.
آیا امکان استفاده از چندین کد وجود دارد؟
بسته به سایت خود، ممکن است بتوانید به مشتریان اجازه دهید چندین کد تبلیغاتی وارد کنند یا مشتریان را به استفاده از یک کد محدود کنید. در حالی که تصمیمگیری برای تعداد کدهایی که یک مشتری مجاز به استفاده از آن است به شما بستگی دارد، مهم است که اطمینان حاصل کنید که معامله همچنان برای شما سودآور است؛ بدون توجه به ترکیبی از کدها.
در پایان، همچنین به خاطر داشته باشید که استراتژیهای بازاریابی با کد تخفیف در ترکیب با سایر تاکتیکها بهترین نتیجه را دارند. اتکا به کدهای تخفیف به تنهایی برای رشد یک کسب و کار در واقع اثر معکوس خواهد داشت زیرا مشتریان ارزش محصول را نمیبینند. آنها ممکن است از فروشگاه دیگری خرید کنند که ارزش درک شده بالاتر باشد، فقط به این دلیل که رقابت در مورد زمان و نحوه ارائه تخفیف استراتژیکتر است. به صورت کلی برای شناخت مشتری ایدهآل و انتظارات او باید کمی زمان گذاشت.
منبع: خبر آنلاین
- ۰۱/۰۴/۰۵